Titulní obrázek

Suzuki Jimny 2013

Suzuki Jimmy prošel změnami. Nejvíc si jich můžeme povšimnout vpředu vozu. Na ceny nejmenšího terénního vozu si musíme ještě nějakou chvíli počkat.

Maličký teréňáček se výrazněji změnil hlavně zepředu. Kapota s novým funkčním lapačem už se nezvedá spolu s maskou chladiče, ta je nyní oddělená. Pětice „otvorů“ je aktuálně o něco hranatější a nárazník přišel o postranní přívody čerstvého vzduchu. Na jejich místo se zespodu přesunuly mlhovky. Vzhledové změny neminuly ani kola z lehkých slitin, případně plastové kryty těch ocelových. Novinkou v nabídce laků představuje metalíza Breeze Blue. Ve vyšších výbavách najdeme zatmavená zadní okna a také vyhřívaná sedadla.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Revize interiéru se jinak omezily pouze na čalounění z kvalitnějších materiálů. Podvozek zůstává věrný ortodoxní konstrukci s tříramennými závěsy a vinutými pružinami. Stále trochu rustikální offroad pochopitelně ani v nejnovější specifikaci nepřišel o pohon obou tuhých náprav. Standardně je v činnosti jen zadní (2WD), přední je přiřaditelná a v módu 4WD-L (Low) přichází na řadu i dvoustupňová redukce. Trojice režimů i převod „do pomala“ se volí tlačítky.

Nejmenší terénní auto na trhu se nabízí s jediným motorem: zážehovou čtyřválcovou třináctistovkou o výkonu 63 kW (85 k), která zůstala beze změny, stejně jako pětistupňová manuální převodovka. Ceny nového modelu zatím nejsou známy, ten nyní již výběhový nabízí český importér za 409.900 Kč.