Titulní obrázek

Fiat chce ještě větší spolupráci se Suzuki

Sergio Marchionne, výkonný ředitel aliance Fiat-Chrysler, chce posílit spolupráci se značkou Suzuki. Důvodem těsnější spolupráce je následná redukce nákladů.

Obě automobilky mají úzké vztahy již teď: v továrně Suzuki Motor Corporation v maďarské Ostřihomi se po šest let vyrábějí dvojčata Suzuki SX4 a Fiat Sedici. Jejich nástupci se ale zřejmě vydají jinou cestou, alespoň to nasvědčuje vzhled konceptu Suzuki S-Cross a špionážní snímky Fiatu 500X.

Japonská automobilka naopak kupuje z Turína turbodiesely, ale do hry vstoupil vlastník největšího balíku akcií, Volkswagen. Ten již podepsanou novou smlouvu označil za „politováníhodné porušování původní dohody o partnerství.“ To ovšem mělo právní dohru a mezi obě firmy vrazilo klín, celá záležitost skončila u soudu. Wolfsburgu totiž patří stále 19,9 %, Suzuki se sice chtělo z kapitálového spojenectví vyvázat, ale právní bitvu se mu zatím vyhrát nepodařilo a causa stále pokračuje. A nevzdává se, soupeření s Volkswagenem ostatně neupustil ani Fiat.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Němci, zejména samotný Ferdinand Piëch, mají naopak stále zájem o jednu jedinou součást italského koncernu: Alfu Romeo. Otázkou je zda by jí vzhledem k současné ztrátovosti nebylo nakonec pod křídly VW lépe. Představitelé VW se s nejvyššími muži Fiatu sešli naposledy minulý pátek 12. října, ale veškerá jednání nevedla k žádnému smysluplného výsledku, obě strany trvají stále na svém. Volkswagen nepustí podíl v Suzuki a touží po Alfě Romeo, Fiat ji ale prodat nehodlá.