Titulní obrázek

Model Tata Nano čekají velké změny

Tata Motors chce rozšířit nabídku motorových jednotek u velmi laciného vozu Tata Nano. Již v listopadu roku 2011 model prošel několika technickými úpravami. Společnost již nechce nabízet model jen jako levné přibližovadlo, ale chce více konkurovat automobilkám Hyundai a Maruti-Suzuki. Co má tedy v záloze?

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Základní verze stojí v přepočtu necelých 50 tisíc korun. Posílený zážehový dvouválec o objemu 624 cm3 s výkonem 28 kW (38 k) a točivým momentem 51 Nm však nezůstane v nabídce osamocen. Doplní jej větší benzinový motor o objemu 800 cm3, který by se měl v nabídce objevit do jednoho roku. Spolu s ním přijdou i stylistické změny a rozšíření výbavy.

Nano nemá být pouze levným přibližovadlem, chce lépe konkurovat automobilkám Hyundai a Maruti-Suzuki. Hyundai nabízí v Chennai vyráběný minihatchback Eon a Maruti-Suzuki pro změnu nové Alto 800, které také vzniká lokálně. Do segmentu se rovněž chystá aliance Renault-Nissan se vzkříšenou značkou Datsun a modelem s diamantem ve znaku. Renault zatím nazývá svého nováčka A-Entry a Datsun je znám pod kódem I2. Konkurence tedy značně vzroste a Tata nehodlá zůstat pozadu. V listopadu 2012 se prodalo jen 3,5 tisíce nových vozů Nano, což představuje zhruba třetinu původních odhadů. Tata jej nabízí od dubna 2009. Zákazníky se nepodařilo nalákat později ani čtyřletou zárukou, odradila je hlavně série požárů z podzimu 2010.

Indické mikro provázejí problémy od samého začátku. Cena Nana s výkonnějším motorem podle odhadů nepřesáhne v přepočtu na koruny hranici 90 tisíc. Sama automobilka již potvrdila příchod vznětové verze, o které se začalo hovořit před čtyřmi lety. Provedení spalující zemní plyn, jehož koncept byl představen v Dillí v lednu 2012, se také dočká sériové podoby.