Titulní obrázek

Evropa se dočká Suzuki Splash s faceliftem

Suzuki Splash se prodává čtyři roky a tak dozrál čas na změny. Evropská specifikace se od té domácí zvenčí vůbec neliší. Má zaoblenou kapotu, větší jednodílnou přední masku zasahující až pod nárazník a větší světlomety. Okolí předních mlhovek má trojúhelníkový tvar. V zadním nárazníku jsou větrací otvory, jedná se ale pouze o stylistický a nikoli funkční prvek. Koncová světla také dostala novou grafiku.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Do nabídky laků karoserie přibyly dvě metalízy: modrá a hnědá. Uvnitř se změnily pouze potahové materiály a barvy. Motory zůstávají. Základem je řadový litrový tříválec Dual VVT s 50 kW (68 k), který doplňuje výkonnější čtyřválcová dvanáctistovka. Ta nabídne až 69 kW (94 k) a lze ji rovněž kombinovat se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Jinak točivý moment přenáší dopředu pětistupňová přímo řazená skříň. Hodnoty spotřeby se pohybují mezi 4,7-5,7 l/100 km.

V Německu bude stát základní verze 1,0 Base s ABS 9.990 eur (254.900,- Kč). Vyšší výbava Club za 11.990 eur (305.900,- Kč) už zahrnuje také ESP, klimatizaci, rádio s CD a ovládáním na volantu, otáčkoměr a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Teplo vám bude i na předních sedadlech. Mluví se i o bočních vacích a parkovacích senzorech, ale na podrobnější specifikace obzvláště pro Českou republiku je ještě brzy. Končící model u nás stojí od 209.900,- Kč, výbava ale už obsahuje čtyři airbagy, manuální klimatizaci, elektrická zrcátka s vyhříváním a přední okna, dálkové centrální zamykání, CD/MP3 rádio a dělenou a sklopnou zadní lavici. Chybí jen litá kola, stabilizace, mlhovky a vyhřívané sedačky.

Pro Evropu se Splash stále vyrábí spolu se sesterským Opel Agila v maďarské Ostřihomi. Dvojče s bleskem se ale u nás oficiálně neprodává. Mikrovan od Suzuki vzniká i v Indii u Maruti, kde mu ovšem říkají Ritz. V Japonsku se objeví na trhu v červnu, datum uvedení na starý kontinent zatím není známo.